Ticketing

Exhibition

From 18.05.2022 to 29.08.2022

Simon Hantaï. The Centenary Exhibition

To celebrate the centenary of Simon Hantaï’s birth (1922-2008), the Fondation is organising an unprecedented retrospective exhibition, in collaboration with the Hantaï family, curated by Anne Baldassari. It includes more than 130 of Simon Hantaï’s works, many of which have never before been shown, and the majority of which are large format works from 1957 to 2000.

Exhibition

From 04.05.2022 to 29.08.2022

Fugues in Color

“Fugues in Color” will present works through which paint is free to escape the limited scope of the canvas. Colours and shapes discover new freedoms as they consume the surrounding spaces, such as the walls, floor, and ceiling.

Online event

From 25.06.2022 to 27.08.2022

LIVE Visit Exhibitions and Architecture

Vous ne pouvez pas venir à la Fondation ou vous souhaitez simplement prolonger l'expérience ? La Fondation vient à vous ! Visitez les coulisses du bâtiment et les deux expositions « Simon Hantaï : l’exposition du centenaire » et « La Couleur en Fugue » depuis chez vous, et échangez en petit comité, avec un médiateur culturel !